søndag den 25. november 2018

Sange til den deprimerede

Musik har en ret så speciel effekt på os mennesker. Jeg har altid godt kunnet lide musik, men efter den store forværring i min depression det sidste års tid, har jeg set en forandring i min musikstil.


Jeg laver to slags playlister:

a) Det er rigtig skidt lige nu...
           og
b) ...men det bliver bedre lige om lidt!


Jeg vil gerne dele noget af det musik, som jeg har fundet gavnligt og lindrende. Det er alt sammen i håb om, at hvis nogle af jer derude har det svært, at I så kan samle lidt energi og kæmpe videre sammen med mig.

Jeg har tilføjet nogle videoer i indlægget. De sange, der står med kursiv, kan du finde som video.


Det er rigtig skidt lige nu...
Hurt - Johnny Cash (Jeg foretrækker Tim Burtons version)
Free me - Sia
Sober - Demi Lovato
You said you'd grow old with me - Michael Schulte
Leave the light on - Tom Walker
What a catch, Donnie - Fall Out Boy
How to save a life - The Fray
Angel by the wings - Sia


Say Something -A great big world (feat. Christina Aguilera)
Big girls cry - Sia
Who you are - Jessie J
Hold back the river - James Bay
Arsonist's lullaby - Hozier
Angel by the wings - Sia
Total eclipse of the heart - Bonnie Tyler


... men det bliver bedre lige om lidt!
Wild hearts can't be broken - P!nk
Warrior - Paloma Faith + Sia
Lullaby - Nickelback


Darkness - Go Go Berlin
The great escape - P!nk
Hum Hallelujah - Fall Out boy
Reaper - Sia
Unconditionally - Katy Perry
I'm not dead - P!nk
Fix you - coldplay
Survivor - 2WEI


Jeg håber, du har fundet bare én sang, som du har lyst til at sætte ind på din regnvejrsplayliste. Og hvis ikke, så er det også helt okay. Det er ikke alle, der får det samme følelser ud af disse sange, som jeg gør.

Hvis du kender en sang, som burde være nævnt her, men ikke er det, er du velkommen til at nævne den i en kommentar nedenfor, så andre kan få glæde af den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar